Nyomtatás

A KATA bevételi nyilvántartás készítéséhez a Könyvelhető cégek karbantartásában a következő beállítások elvégzése szükséges:

Kettős cég esetében a Könyvelés módja lehetőséget Bevételi nyilvántartás lehetőségre kell állítani, majd ezután az Adótörvény hatálya beállítási lehetőséget KATA értékre kell állítani. Egyszeres cég esetében elegendő csak az Adótörvény hatálya adatot átállítani.

Programunkban a bevételi nyilvántartásban is naplók szerint történik a könyvelés. 
Tehát, pl az átutalásos számlákat rögzítjük a vevő naplóban, a készpénzes számlát a pénztár naplóban, a bankkivonatokat a bank naplóban és így tovább.

A bizonylatok rögzítése során fontos odafigyelni arra, hogy az előírásnak és a kiegyenlítésnek nem lehet ugyanaz a bizonylatszáma, illetve mindkét tétel esetében ki kell, hogy legyen töltve az adószám, ha a vevő rendelkezik vele.

Ha mindez megvan, akkor a Listázások / KATA bevételi nyilvántartás készítése menüpontban fogja a program kigyűjteni az adatokat, ami alapján látható, hogy negyedév végén mennyi KATA-t kell megfizetnie a társaságnak.




A menüpont elindítását követően a megjelenő ablakban lehet beállítani, hogy éves vagy negyedéves listát/bevallást szeretne készíteni, valamint  hogy csak nyomtatni szeretne vagy bevallást is készíteni. A 2022-es törvénymódosítás miatt minden cégnek függetlenül attól, hogy kilép a KATA alól vagy továbbra is KATA alatt marad 2022.08.31. dátummal kell egy bevallást készítenie.

Emiatt 2 plusz beállítás került bele a programba.
1. Ha kilép a cég a KATA alól a Karbantartás/Könyvelhető cégek karbantartása menüpontban az adott cég sorában ki kell tölteni a "KATA kilépés dátuma" mezőt. Erre azért van szükség, mert ebben az esetben azoknak a bizonylatoknak is szerepelniük kell a bevallásban, amik még nem kerültek kiegyenlítésre. Ezeknek a tételeknek a dátuma a kilépés dátuma kell legyen. A dátum kitöltését követően a bevételi nyilvántartás lekérésekor az időszak vége automatikusan a kilépés dátuma lesz.

2. Ha nem lép ki a cég a KATA alól éves lekérés esetén meg fog tudni adni egy dátum intervallumot, ami alapján a program kigyűjti a megfelelő tételeket. Ez továbbra is a megszokott módon fog működni, tehát csak a pénztári és a banki tételek jelennek meg a listán.



A lista lekérésekor azon tételek jelennek meg, melyek bank vagy pénztár naplón szerepelnek. Ezek általában kiegyenlítések, tehát egy előírási sorhoz kapcsolódnak. A listán szereplő összeg pedig a nettó összeg, ami kiegyenlítésre kerül.

A bevallásba, akkor kerülnek át egy vevőtől kapott bevételek, ha adószám szerepel a könyvelési tételnél és a vevő adószámán szereplő összesített bevétel eléri az értékhatárt.