.

Kettős könyvelő tudásbázis

Újdonságok, törvényi változások, új év nyitása, minden ami kettős könyvelés!

 

A kettős programunkkal kapcsolatos kezdeti lépésekről, funkciókról, az alapokkal kapcsolatban az alábbi leírásban talál bemutatót.

Alapfilozófiája az egyszerű kezelés, az adatok egyszeri rögzítése, a mechanikus munka csökkentése, és a maximális hatékonyságú lekérdezések, és egyedi szűrési feltételek lehetősége. Lehetőséget biztosít a könyvelési ismeretek nélküli könyvelésre is előre kontírozott tételek használatával. A program felhasználói körei alapvetően a könyvelő irodák, és olyan cégek, akik maguknak könyvelnek. A többfelhasználós változat korlátlan számú cég könyvelését teszi lehetővé. A rendszer több év párhuzamos könyvelésére alkalmas, automatikus évzárással és nyitással.

Programunkból létezik több cég kezelésére alkalmas verzió. Ilyen több cég kezelésére alkalmas programunkban van lehetőség munka folyamat végzése közbeni cég váltásra is a program újra indítása nélkül. Ez elő segíti a munka folyamat gyorsaságát. Tehát a végre hajtásához nem kell kilépni a programból elég a Könyvelés / Könyvelendő cég választása menüpontot elindítani. A menüpont elindítása után egy lista ugrik fel ahol szabadon kiválaszthatjuk az általunk kívánt céget melybe adatot szeretnénk felvinni.

Programunkban lehetőség van bárhol előhozni a Windows beépített számológépét egyszerűen. Bővebben itt olvashat róla: Számológép 

Programunk tartalmaz egy örök naptár ami a számológéphez hasonlóan bármikor előhívható, bővebben itt olvashat róla: Örök naptár

A programok minimális hardver ( számítógép ) igénye:

Processzor: INTEL vagy AMD Memória: 1 GB RAM

Operációs rendszer: natív Windows XP SP3 (Online számázás esetében már nem elegendő ez az operációs rendszer, hanem a Windows 7 szükséges)

Felbontás: 1024x768 felbontású VGA

Nyomtató: Kyocera típusú nyomtatókat a program nem támogatja

A programot forgalmazza: Számviteli Rendszer Kft.
8000 Székesfehérvár, Tolnai u. 34.

Munkaidő: munkanapokon : 8-16 óráig,
Keddenként 9-16 óráig

Iroda: (22)503-363

INTERNET honlap: www.qs.hu

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.



A Demo letöltését követően a következő lépések végrehajtása szükséges:

1. A telepítő elindítását követően válassza ki, hogy mely könyvtárba kívánja telepíteni a programot, vagy hagyja jóvá a telepítő által felkínált lehetőséget. Figyelem, olyan könyvtárat válasszon, amelybe más programot nem tesz/tett! Kattintson a Következő gombra.

2. A program a megadott könyvtárba telepíti a működéséhez szükséges állományokat.

3. A telepítés befejeződött. Kattintson a Befejezés gombra

4. A telepítés befejezését követően a program automatikusan elindul. A kezelő bekérő ablakban a Felhasználónév a DEMO, jelszó pedig nincs, nyomjon enter billentyűt a belépéshez. Abban az esetben ha nem indul el automatikusan a program akkor a telepítés után az asztalon található kék QS ikonnal indítható, vagy a start menü programok közül választhatja ki.


5. A következő megjelenő ablakban választható ki, hogy milyen modulokat szeretne látni a demo programban.

6. Ezután lépjen be az "Egyéb/Ügyfélszolgálat/Regisztrációs kulcs megadása" menüpontba és adja meg a regisztrációs kulcsot és termékszámot, melyet a programhoz kapott e-mail-en. Lényeges ezen adatok megőrzése, mert a program esetleges újra telepítésekor szüksége lesz ezen adatokra.

7. A megadást követően pedig szükséges installálni a programot, melyet csak munkaidőben tehető meg melynek az időtartamát fentebb olvashatja, ehhez hívja a 22/503-363 számot.


Az első induláskor meg kell adnia a kezelő adatait, (felhasználónév és jelszó). Ezekkel tud majd belépni a programba. Kérem, hogy ezt jegyezze meg, mivel később csak ezzel tud majd belépni a programba. Ezután a könyvelendő cégek karbantartásánál állítsa be a pontos adatait.


Új gépre való telepítés esetén is szükséges az installálás, melynek a menete a következő lenne:

1. A program elindulás után azt írja ki, hogy „Figyelem! A program nincs a gépre telepítve...”

2. Ellenőrizze a gép dátumát. (tálcán jobb alsó sarokban az idő kijelzésnél elég ha az egeret ráviszi)

3. Lépjen be a Egyéb/Ügyfélszolgálat/Program licenc regisztráció menüpontba.

4. Megjelenik egy program ablak melyben a program megkérdezi, hogy elküldheti e a regisztrációs kérelmet. Itt mondjon igent. (ezután a program csatlakozik és elküldi a megfelelő adatokat a szerverünkre) ha a folyamat rendben végbement akkor a program azt írja ki, hogy „A folyamat rendben végbement!”.

5. Ezután egy újabb üzenetet küld a program: „Sikerült az installálási kérelem elküldése!”. Ne zárja be az ablakot.

6. Hívja a 22/503-363 telefonszámot és kérje az élesítést, installálást, viszont lényeges, hogy ez csak a munkaidőnkben tehető meg, amelynek az időtartamát feljebb látható. Amikor a kezelő visszajelez, hogy az élesítés rendben akkor nyomja meg az ok gombot. A program ismét kapcsolatot kezdeményez a szerverünkkel és ha minden jól megy „A folyamat rendben végbement!”. Üzenetet kapjuk.

7. A program ablakban megjelenik egy újabb üzenet, hogy a regisztrációs kérelmet a fejlesztők elfogadták.

8. Nyomja meg az ok gombot, és indítsa újra a programot! Csak újraindítás után lesz éles a program!



Abban az esetben, ha valamilyen oknál fogva nem működne az online élesítés akkor egy másik módon tudjuk élesíteni a programot, melynek menetéről lentebb olvashat:

1. A program elindulás után azt írja ki, hogy „Figyelem! A program nincs a gépre telepítve...”

2. Lépjen be a Egyéb/Ügyfélszolgálat/Program telepítés (géphez installálás) menüpontba.

3. Hívja a 22/503-363 telefonszámot és kérje az élesítést, installálást.

4. Ellenőrizze a gép dátumát. (tálcán jobb alsó sarokban az idő kijelzésnél elég ha az egeret ráviszi)

5. A kezelőnek diktálja be a legfelső sorban található kódsort ez általában „EG” kezdődik.

6. Diktálja be a felhasználó kódszámát a következő sorból, majd az alatta található felhasználó nevet
(Fontos!!! A felhasználó nevénél a kis nagy betű is számít illetve minden karakter (pl. a név végén a pont)

7. Diktálja be a kezelőnek az installáláshoz szükséges kódokat bal oldalt nyolc kód egymás alatt.

8. Írja be a 16 számjegyű installálási kódot amit a kezelő fog önnek megadni, ezután nyomjon ENTER-t. 8. Ezután átugrik a visszajövő kódokra, itt 16 számból álló kódsorozatot fog bediktálni a kezelő (enter-rel vagy nyíllal lehet továbbmenni a következő mezőre) 9. Nyomja meg az ok gombot, és indítsa újra a programot! Csak újraindítás után lesz éles a program!



Telepítés utáni teendők:
Minden telepített programra, amely nem készpénzben kerül kifizetésre tiltást teszünk fel, a tiltást eltávolítása a program árának kiegyenlítése után történik. A kifizetés megtörténte után a pénzügyes kolléga eltávolítja a tiltást, ennek lehet egy két nap átfutási ideje. Ahhoz, hogy az Ön programjában a tiltás megszüntetésre kerüljön szükséges a QsNet szerver kapcsolaton keresztüli bármilyen kommunikáció a szerverünkkel (ez nem automatikus). Ehhez szükséges a Egyéb/Ügyfélszolgálat/QsNet szerver Kapcsolat menüponton belül a 7. Teszt a QsNetszerver kapcsolat ellenőrzésére (üzenetváltás) menüpont futtatása. Amennyiben ez után sem távolítja el a tiltást a programról, hívjon minket a 06/22/503-363 számon.

A QualitySoft KIRA Rendszerében, lehetőségünk van az Ügyfélkapuról letöltött dokumentumokat, közvetlenül a programból csatolmányként, továbbítani email üzenetben.

Ez a funkció, csak abban az esetben elérhető ha az Ön programjában KIRA-CRM, és KIRA-Ügyfélkapu modul is van.

Menete:

1: Ahhoz, hogy a programunkból email üzenetet lehessen küldeni, először az email küldés beállításit kell megcsinálni, melynek menetéről bővebben itt olvashat

2: A KIRA/Vezető információs rendszer/Ügyfélkapu dokumentumok letöltése, menüponton belül, felül az ikonsoron Található „Értesítő” gombra kell kattintani.

 

KIRA rendszerünkben az Ügyfélkapu dokumentumok letöltésén belül, lehetőség van arra, hogy beállítsunk kivételeket, amiket a program nem tölt le az Ügyfélkapuról, így olvasottként se jelöli meg ott. Ezeket az Üzeneteket a program technikai sorként tölti le annak érdekében, hogy lássuk, hogy jött üzenetünk. Ezeket az üzeneteket a technikai soron, a "Dokumentum megnyitása" oszlopban , Enter billentyűt lenyomva utólag is letölthetjük addig amíg az megtalálható az Ügyfélkapu tárhelyen.

A kivételeket az Ügyfélkapu dokumentumok letöltése menüponton belül az ikonsoron található "kivételek" ikonra kattintva, vagy a KIRA/Karbantartás/Ügyfélkapu dokumentum kivételek menüponton belül tudjuk beállítani.


A kivételeket, a feladó neve, a dokumentum típusa, vagy a dokumentum neve alapján tudjuk beállítani.

Első lépésként meg kell adni egy szövegrészletet, a megfelelő oszlopba ami alapján ki tudja szűrni a program, hogy mely üzenetek tartoznak a kivételek közé.

FONTOS! Ha 1 soron belül többféle kivételt adunk meg akkor abban a sorban írt minden feltételnek teljesülnie kell ahhoz hogy kivételnek tekintse a program. (a kép alatti 2.példával szemléltetjük)

Példa:

1:Ha azt állítjuk be, hogy a program a dokumentum típusa alapján szűrjön, és szövegrészletnek megadjuk azt, hogy "ellenőrzés", akkor az összes olyan dokumentumot aminek a típusában szerepel az, hogy "ellenőrzés" , kivételnek tekinti a program és csak Technikai sorkén tölti le (piros sorként jelenik meg a dokumentumok között, de lehetőség van beállítani azt is, hogy egyáltalán ne jelenjen meg a letöltött dokumentumok között)

2:Ha a fent található képen látható 2. sort vesszük alapul akkor, látjuk hogy a dokumentum típusánál teszt2, míg a dokumentum nevénél teszt3 van beállítva feltételként. Ez azt jelenti, hogy a program csak akkor fogja kivételként kezelni az adott Ügyfélkapu dokumentumot, ha a dokumentum típusában szerepel a teszt2 kifejezés, ÉS emellett a dokumentum nevében szerepel a teszt3 kifejezés. Abban az esetben ha csak az egyik feltétel érvényesül, akkor nem tekinti kivételnek a program.

 








A KIRA modulban van lehetőség arra, hogy ellenőrizzük a bevallások állapotát akár az adott cégre (amiben a programban jelenleg tartózkodunk), akár az összes cégre.

Ez a funkció a KIRA\Vezető információs rendszer menüpontban érhető el az "Aktuális cég bevallásainak állapota" vagy a "Bevallástípus állapota összes cégre"


Az elfogadó nyugtára és elutasító nyugtára a pipa a KIRA modulban történő dokumentum letöltés hatására kerül be, ami a NAV-tól kéri le az adatokat.
Az értesítő mezőbe akkor kerül pipa, ha a CRM modullal kiküldésre kerülnek az ügyfeleknek az értesítők.
Az összeg, küldésre megjelölt, ÁNYK elküldve mezők az ÁNYK-ból dolgoznak.




Az ÁNYK útvonal beállítása feltétlenül szükséges ahhoz hogy az összeg, küldésre megjelölt, ÁNYK elküldve mezők töltődjenek.



Abban az esetben ha van több kliens gépük és azok nem egy közös ÁNYK-ba dolgoznak, de az ÁNYK útvonala minden kliensgépen egyezik, például minden gépen a C:\Users\Public\abevjava útvonalon található akkor a bevallások állapotának ellenőrzéséhez csak annyit kell tenni, hogy minden gépen szükséges a menüpontot futtatni és az adott gépen beadott tételek ellenőrizhetőek.

Ha a kliensgépeken eltér az ÁNYK útvonala, például az egyik gépen C:\Users\Public\abevjava, egy másikon D:\Users\Public\abevjava akkor a fent leírtak szerint szintén gépenként ellenőrizhető a bevallások állapot, de előtte az ÁNYK beállításban az útvonalat is szükséges módosítani.

Ahhoz, hogy az aktuális adatokat láthatóak legyenek szükséges frissítést végezni a "Frissítés" gombra klikkelve.

Lehet frissíteni az ÁNYK, és a letöltött üzenetek, dokumentumok alapján.
Ezen belül lehet lassú, illetve gyors frissítést végezni.



Gyors frissítés esetén a korábban eltárolt adatokat egy állományból kéri be a program.
Lassú frissítés esetén a szükséges adatokat tartalmazó állományt is frissíti a program.

Erről bővebben az általános leírások között olvashat a honlapunkon vagy a következő linkre kattintva: Kilépés / Gyors menü / Indexelés, adatfrissítés