.

Windowsos programban Integrált nézetben a Zárás-nyitás/Könyvelt Év váltása évzárás nélkül menüpontban lehet a különböző évek között lépkedni. Ez a funkció nem végzi el a zárást.

Számlázó vagy Készlet és számlázó modulnézetben az Egyéb/Könyvelt Év váltása évzárás nélkül menüpontban lehet a különböző évek között lépkedni.

 

Integrált nézetben a "Zárás-nyitás/Évzárás, évnyitás funkciók/Készlet, számla évzárás, új év nyitása" menüpont segítségével végeztethető el a készlet és vagy számlázó modul zárása és nyitása. (Ha nem integrált rendszerről van szó, akkor a "Működési beállítások" főmenün belül található a szükséges menüpont.)

Az áfatörvény előírásai alapján elektronikus számlának minősül minden olyan számla, amelyet elektronikus formában bocsátottak ki és fogadtak be. Az áfaelőírások értelmében a számla kibocsátása ténylegesen a számla számlabefogadó részére történő rendelkezésre bocsátással valósul meg.

Ennek következtében elektronikus számlának minősül az eredetileg papír alapon előállított számla is, melyet azonban nem személyesen vagy postai úton bocsátanak a befogadó rendelkezésére, hanem úgy, hogy azt beszkennelve, elektronikusan továbbítják részére. Ezért elektronikus számlának minősül a kizárólag e-mailben, egyéb elektronikus üzenetben megküldött PDF-számla is.

Fontos azonban, hogy a távnyomtatással kibocsátott számlák esetében a bizonylat nem elektronikus, hanem papíralapú számlának minősül. A GDPR megfelelőség miatt BASE64 kódoltan kerülnek a felhőbe a számlák. A feltöltött számlák 14 napig tölthetők le.

Számla kiállításkor válassza nyomtatáskor a Távszámla küldése e-mail-ben lehetőséget. Már kiállított számlák esetén a távnyomtatáshoz kérje le a számlákat a Bizonylat műveletek menüpontban. A megjelenő táblázat Újranyomtat ikonjára kattintva kérje az újranyomtatást, majd válassza a Távszámla küldése e-mail-ben menüpontot. Ekkor a vevő központi e-mail-címére elküldi a program a távszámlát. Az e-mail-ben nem csatolmányként, hanem egy weboldal cím segítségével kerül továbbításra a számla.



Az E-mail küldés beállításai cikkben olvashat arról hogy hogyan kell beállítani az e-mail küldést a programban. A Vevő központi e-mail címét a Karbantartás/Vevők karbantartása menüpontban tudja megadni.

Amennyiben egyedi e-mail sablonokat állított be az adott bizonylattípushoz, a sablonnak tartalmaznia kell a TAVSZAMLA_CIM szövegrészt, az e-mail kiküldésekor ennek helyére kerül a számla nyomtatási címe. Egyedi e-mail sablon beállításához lépjen be a Bizonylattípusok beállítása menüpontba, ott az "e-számla vagy e-mail számla HTML" oszlopban tudja beállítani a sablont.

Alkategóriák